Monday 20 June 2011

Aku & lukisan darjah 1

currently written by faie mohamad at Monday, June 20, 2011

Assalamualaikum =)



Malam tadi lepas study tibe2 terfikir nak buat benda nih.. hehehe






 

yang ni aku lukis masa umo 7 tahun..(kononnya) :p




Aku buat lukisan mcm lukisan budak sekolah rendah ni masa pukul 2 pagi. Masa tu suasana memang sunyi sepi and tibe2 idea ni muncul bila aku terpandang satu lukisan yang ala2 macam ni jugak kat satu wall. Bila aku wat lukisan ni, memang bermacam2 benda yang aku fikirkan. Yeah, actually tibe2 teringatkan seseorang. And selalu teringat quote yang dia slalu bagi T___T … haaiihh….. Tak payah la cite panjang2 pasal dia tapi melalui lukisan ni telah menggambarkan beribu perkara yang ingin aku lontarkan. A picture represents a thousand of words. Memang buruk lukisan ni, maklumla masa kat sekolah dulu subjek pendidikan seni asyik fail je.. hehehe.. Tapi ini adalah yang tersirat di sebalik yang tersurat sebenarnya.     BUT….



IKHTILAT: I want a guy who loves Allah more than he loves me :) -anonymous





ok.... THAT'S IT! 


That’s called a true love essentially. Mencintai Allah lebih dari segala. Jangan anggap cinta itu cinta sejati kalau hanya berlandaskan cinta kerana tarikan dan nafsu semata. Tu bukan jatuh cinta, tp JATUH NAFSU! Ikhtilat yang dibina biarlah atas dasar cinta yang hakiki, dan sebuah cinta sejati itu hanya dipanggil cinta suci melalui sebuah ikatan perkahwinan. Ada yang bertanya, so kalau sebelum kahwin tu kira cinta palsu la? Erkkkkk….



Boy : I love you, sayang

Girl: really? Prove it…

Boy : with all my heart. And I’ll do anything just for you. (muka seposen + mengharap)

Girl : so what’s left for ALLAH??

Boy : ?????



Itulah hakikatnya. Kita mungkin tak sedar, tapi itu yang kita ungkapkan…



Just remember one thing…. Kalau dia adalah jodoh kita, INSYAALLAH pasti takkan kemana. Walaupun sorang kat England, sorang kat Jepun, kalau dah ditakdirkan korang ada jodoh, mesti korang akan dipertemukan suatu hari nanti.. Ingat, jangan ganggu kerja ALLAH. Biarlah Dia yang mengaturkan segala =)






p/s : Hati ini walaupun milik kita, tetapi Allah yang memegangnya ^___^

0 criticisms:

 

She's Farihah Mohamad Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea