Wednesday 3 April 2013

Birthday

currently written by faie mohamad at Wednesday, April 03, 2013
Assalamualaikum...

Alhamdulillah. Thanks Allah. Syukran ala kulli haal..

Mingtian shi wo de shengri.

Kino wa watashi no tanjoubi deshita.

Yesterday was my birthday.

Eid Milaadi sai'ed ya enti!

Syukur pada Allah masih lagi dipanjangkan hayat untuk terus bernafas di muka bumi ini. Syukur kerana usia sudah hampir menjangkau suku abad dan masih dikurniakan kesihatan yang baik, insan-insan sekeliling yang masih tidak putus-putus memberi dorongan, famili yang selalu memberi support dan sangat membahagiakan, kehidupan yang memberikan aku senyuman yang tak putus. Alhamdulillah Alhamdulillah.

1 April. Tarikh yang bagi aku sangat comel. Tak tahu kenapa dari dulu lagi aku anggap tarikh ni cantik, tak tahula kot2 aku je yang perasan lelebih. Walaupun selalu dikaitkan dengan April Fool la ape la, aku langsung tak kisah pun. Janji tak sambut, tak raikan dan tak dajalkan orang macam2, bagi aku ia tetap 1 April. Terima kasih emak lahirkan aku tarikh ni. hehehehe galok!

Bila tibanya tarikh tersebut, ia bermakna usia aku sudah melangkah ke tahun yang satu lagi. I'm no longer 23 year old girl. 23 year old girl yang banyak kenangan dan memori tersimpan, dan sudah sampai masa untuk aku menguburkan semua memori yang tidak diperlukan. Bukak kitab baru, bukak mata besar-besar, pandang ke hadapan dan mula mengorak langkah ke depan. Takde2 nak toleh belakang dah, takde2 nak ingat balik peristiwa terdahulu dah. Takde2. InsyaAllah.

Tahun ni aku berbesar hati ajak kawan2 rapat celebrate tarikh yang kononnya keramat ni ramai2, belikan kek dan tiup lilin sambil disaksikan oleh abang-abang KFC yang asyik tergelak je tengok gelagat kami yang macam apa dah time potong kek, tapi itu yang sweet. Bukan senang nak kumpul ramai2 macam ni sambil bergembira sakan... kannn


Paling best, aku share tarikh birthday yang sama dengan sahabat baik sendiri, Balqis. Walaupun lahir pada tahun yang berlainan, kami berkongsi perangai yang sama. Gila-gila.  My buddy, my everything. Happy Birthday Balqis :)









Thanks pada yang sudi wish birthday kat hamba Allah ni samada melalui Fesbuk, Instagram, Whatsapp, LINE, and even sms yang aku hargai sangat2. Dan jugak hadiah2 dari kawan2 rapat serta dari family yang buat aku sangat touching and speechless. Thanks Thanks Thanks. Tak tahu nak cakap apa dah. Terharu sesangat huhu.


''Friendship is not how long you've been together, it isn't how much you've given or received, nor how many times you've helped each other. But it's how you value one another''


=)


p/s: Draft entri hari Selasa tapi hari ni baru sempat publish. Tetiba rasa janggal pulak bila belog ni lama tak terupdate.

6 criticisms:

Unknown said...

Selamat hari lahir kak ;)
Semoga bahagia selalu dan tercapai segala cita2 dan impian ;) hee

zas said...

hahaha ye ke befday farihah. sori lambat. happpy belated birthday. semoga sukses selaloo..:) btw abg kfc tu nak kek sbnrnya kn..hahaha

SN said...

HB kak, comellah akak ;D

faie mohamad said...

@sally: thanks dear.. Ameen :)

faie mohamad said...

@ayu: hahaha.. xpe2... huhu.. mmg dh bg dh kek kt abg kfc.. sengihnya bkn main bile dpt kek hahaha

faie mohamad said...

@syamimi: thanks.. eh biase je la haha

 

She's Farihah Mohamad Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea